מדריך

5 פונקציות מצלמה בסיסיות שעליכם לדעת (מדריך צילום בסיסי)

הבנת המצלמה הצעד הראשון בצילום מעולה. 

מספר ההגדרות המוגדרות מראש, ההגדרות האוטומטיות והתכונות הנוספות משתנות ממצלמה למצלמה, אך היסודות הללו מחזיקים את המפתח להצלחה וצילום איכותי. (כל העקרונות הללו חלים גם על צילומי סטילס, אך פוסט זה ממוקד יותר בוידיאו בחלק מהקטעים.) 


מצלמה ישנה

1. ISO
ISO הוא רגישות חיישן המצלמה שלך לאור. ככל שה- ISO שלך גדל, כך חיישן המצלמה שלך יגביר את בהירות התמונה. בנקודה מסוימת יתווספו "רעש" גלוי כדי לפצות על חוסר האור, לכן נסו לשמור על ה- ISO שלכם ככל האפשר כדי לצמצם את כמות העיוות, תוך התעלות גבוהה מספיק כדי לראות בפועל את הנושא שלכם.

2. מהירות התריס
זה פרק הזמן שתריס המצלמה שלך פתוח (או "דולק", תלוי בדגם המצלמה שלך), וחושף אור על כל מסגרת. לדוגמה, תריס שנקבע ל- 1/60 מאיר אור 1/60 במהלך כל מסגרת. ככל שמהירות התריס גבוהה יותר, כך יראו הצילומים שלך פריכים ו"מרציצים ", והתמונות שלך יהיו חדות יותר. בסרטון, מהירות התריס שלך מוגדרת בדרך כלל כפול קצב המסגרת שלך (30 fps = 1/60 תריס), אך אתה יכול להתנסות במהירויות תריס איטיות ומהירות יותר כדי לייצר תמונה שונה. 

3. צמצם
הצמצם הוא בגודל פתיחת העדשה שלך, והוא בדרך כלל סט להבים או סרעפת המאפשרת מעבר אור לחיישן שלך. זה דומה לקשתית העין האנושית, מכווץ ונפתח כדי לשלוט בכמות האור העוברת בעדשה. 

עם צמצם גדול יותר (אך מספר f קטן יותר - כן, זה מבלבל), עומק השדה שלך הוא רדוד יותר, מה שאומר שפחות מהמסגרת שלך תהיה בפוקוס בעת הצילום. שמור יותר על התמונה שלך בפוקוס על ידי סגירת הצמצם שלך, במיוחד אם אתה מצלם נופים. 

4. איזון לבן White Balance Diagram
איזון הלבן הוא איך המצלמה שלך רושמת אור ומעניקה לתמונה / וידאו שלך טמפרטורת צבע. הוא נמדד בקלווין, כאשר הגוון של כל מקור אור בעל הטמפרטורה המתאימה שלו. אור אמצע היום הוא בדרך כלל בסביבות 5600 קלווין (K), כלפי מטה בקצה "החם"  2000K, וצל כהה בקצה ה"קריר "בגובה 9000K. מרבית המצלמות די טובות בהגדרה אוטומטית של איזון הלבן שלך, אז אל תפחדו להשתמש בהגדרה האוטומטית - אך אם תרצו שליטה רבה יותר, תוכלו להשתמש בהגדרות קבועות מראש במצלמה או להגדיר בעצמכם את איזון הלבן באופן ידני.

5. קצב מסגרת
קצב המסגרת שלך הוא כמה פריימים נרשמים במהלך כל שנייה של וידיאו, מקוצר FPS בדרך כלל. (מבחינה טכנית, אלא אם כן אתה משתמש במצלמת קולנוע, זה FIELDS לשנייה, מכיוון שאתה לא ממש מצלם תמונות של תמונות.) ככל ששיעורי המסגרות עומדים כיום במדיה, רוב הסרטים העלילתיים מצולמים במהירות 24 fps, וידאו באינטרנט בדרך כלל מצטלמים במהירות של 29.97 או 30 fps, ודברים כמו חדשות משודרות, ספורט חי ומצלמות מרובות מצלמות בדרך כלל על 59.94 או 60 fps (אלא אם כן אתה נמצא במדינה שמשתמשת ב- PAL במקום ב- NTSC , שצולמת עליה 25 ו -50 fps). עם זאת, הרבה מצלמות צרכניות כיום מסוגלות להקליט 60, 90, 120, 240, או אפילו עד 1,000 פריימים או יותר בשנייה!

אתה יכול לבחור כל קצב פריימים שתרצה לצילום שלך, אבל אתה הולך להשיג תוצאות שונות בהרבה בכל הגדרה. קצב פריים נמוך יותר כמו 24 fps יעניק לך מראה קולנועי או "סרט" יותר, ויוסיף תנועה מטושטשת הרבה יותר לסרטון שלך. צילום במהירות 29.97 או 30 fps יעניק לך מראה יותר דיגיטלי או "וידאו", ו 59.94 או 60 fps יעניק לך מראה יותר "אופרת סבון" או "חי / שידור" עם פחות טשטוש בתנועה.

אם אתה רוצה לצלם בהילוך איטי או קטעים במהירות גבוהה, אתה צריך לצלם לפחות 60 fps ולהאט אותו לאחר הצילום. בכל אופן. ככל שקצב המסגרת גבוה יותר, כך הסרטים שלכם יהיו איטיים יותר כשמופעלים במהירות קבועה.
הוסף רשומת תגובה

הוסף רשומת תגובה